Kakförsäljning i Folkets Park

DSC_0614Förra fredagen stod jag och Paula ifrån Mitt lilla gröna i Folkets Park i Malmö och sålde kakor. Jag hade gjort tre sorters småkakor och matmuffins och Paula, paj, blåbärsmuffins och nyttigare bars. Blåbärsmuffinsen gick åt som smör i solsken och roligt hade vi med så det kanske vi får göra om.

DSC_0609På bilden ser du några kokoskolasnittar som jag fixade till. Receptet hittade jag på Söta Saker så jag delar det vidare här.

Kolasnittar med kokos 

  • 100 g smör
  • 1 dl brunt farinsocker
  • 2 msk sirap
  • 1/2 dl kokos
  • 2 dl vetemjöl
  • 1/2 tsk bikarbonat

Sätt ugnen på 175 grader. Rör smör, socker och sirap krämig och tillsätt mjöl blandat med bikarbonat och kokos. Du kan ta i lite mer kokos om du vill. Rör ihop till en deg som du formar till två längder. Lägg längderna på en plåt med bakplåtspapper, platta ut dem och låt stå i ugnen i ca.15 min. Skär upp i kakor medans de är varma och låt dem kallna på plåten.

Kommentera

