En blogg en katt och två tips

Desktop7

Lite tips och inspiration kanske? Det finns vissa saker som gör mig lite extra glad, förutom Erik och varmt och soligt väder för det är säkra kort. Söta katter gör mig också glad, allra helst om de har mycket personligthet, som vår katt Björnbjörn som bor hos mina föräldrar. På Instagram kan man följa katten Lars på bilden här ovanför (sök på larsochlitelise), följ du också! Ååååå jag vill också ha en vit och fluffig katt :)

På bloggfronten kan jag rekommendera Smitten Kitchen, klicka dig vidare så förstår du varför..

I helgen har vi inte lagat någon mat alls knappt eftersom vi väntade och väntade, och väntade på sjukhuset i Malmö, mer pengar till vården säger jag så de kan skapa lite effektivitet. Allt slutade med att vi åt sånt som vi inte brukar köpa, men vi har i varje fall vidgat våra vyer. Jag kan rekommendera Max Friscobröd från Korvbrödsbagarn oavsett om du väljer hamburgare eller vegoburgare. En dressing svänger du lätt ihop av turkisk yoghurt, svartpeppar, salt, pressad vitlök och lite flytande honung. Väldigt gott med egen klyftpotatis till också.

Vi testade också Felix grytbas Korma för främst kyckling, japp den var ju helt okej, men vi kommer inte köpa dem igen för de smakade inte så värst mycket. Kan däremot säkert vara bra för barn eftersom den var ganska så mild och dessutom går det ju otroligt snabbt att laga ihop, du har grytan färdig innan riset är kokt. Vi hade i broccoli också, men om vi även tillsatt lök med kycklingen och sen också lite paprika så hade det nog blivit bättre.

2 thoughts on “En blogg en katt och två tips

Kommentera

