Fika i solen och tidningstips

Desktop6

Solen har tittat fram idag och i helgen också. På lördagen hann vi med en snabb fika på Gustav Adolfs torg (på Bagerit Caféet) i solskenet,hur härligt som helst.

Idag fick jag också en prenumeration på Tidningen Bakat & Gott som nog kan ge mycket inspiration. Tidningen är helt ny om kommer ut den 25 april. Hoppas på några nya brödrecept och kanske något oväntat, ibland är det trevligt med tidningar som är lite mer opretentiösa på ett bra sätt. Med recept på saker som ser goda ut på ett enkelt sätt helt enkelt.

Jag har också testat Inspiration strawberry-juicen i Smartsons testpanel, faktiskt väldigt god. Oj vad mycket reklam det blev helt plötsligt.. då kan jag lika gärna tipsa lite till. Köpte tidningen Hälsa & Fitness som är en av mina favorittidningar. Finns alltid intressanta reportage om hälsonyheter, både när det kommer till mat och träning. Älskar av någon anledning att läsa frågespalter och skummade förbi en fråga som rörde Stevia och dess onyttighet/nyttighet och en artikel om kött är bra eller dåligt som proteinkälla.

Nu letar jag för fullt efter en bok med vegetariska recept som kan lysa upp min lunchlåda, allra helst veckomenyer så det blir lite variation. Vi får se om jag hittar något, har du tips så skriv gärna en kommentar.

2 thoughts on “Fika i solen och tidningstips

  1. sockervisp april 8, 2013 / 9:29 e m

    Nu vill jag ju veta vad det stod om stevia och kött! Måste jag köpa tidningen eller kommer du berätta? :-) jag har lagt upp 2 vegetariska grejer nu i dagarna och funderar på om jag inte ska lägga upp Jamie Os paj med spenat och fetaost som jag gjort många gånger!!!
    :-)

    • Alexandra Bengtsson april 8, 2013 / 9:33 e m

      Åå köpte precis 15 minutersboken av Jamie :) Måste du lägga upp om du har tid lver..ska skriva om stevian och lite till var bara lite för seg just nu. Kommer lite inspiration med nyttiga mellanmål i veckan så tänkte klämma in det då :)

Kommentera

