Lördagsfrukost

IMG_3942

Uppe med tuppen kan man nog säga, men så blir det när man går och lägger sig allt för tidigt. Jag håller på att hitta inspiration för något att baka och bläddrade igenom tidningar under frukosten. Jordgubbar som man köper importerade i april är säkert inte vidare nyttiga, men jag intalar mig att de är bättre än vindruvor som tydligen i upp till 72% ska innehålla farliga besprutningsämnen.

Häromdagen hittade jag några äpplen som gömt sig i kylen, på jobbet får vi frukt varje dag så det blir inte att vi äter det så ofta hemma som förut. Det var galet längesen jag åt äppelmos så därför skalades de, hackades, åkte ner i en gryta med lite vatten. Sen kokade jag dem mjuka, mixade dem med stavmixer, hällde i lite socker och lät koka upp igen. Äppelmoset hällde jag upp i min favoritburk från Tupperware som just ser ut som ett äpple.  Svårare än så behöver det inte vara..

IMG_3938

3 thoughts on “Lördagsfrukost

  1. sockervisp april 6, 2013 / 2:51 e m

    Vilken fin äppelburk! Vi skulle upp och tvätta med tuppen men jag orkade inte så Henrik fick ta det =)

Kommentera

