Mmmoka, espresso på nolltid

IMG_2922

Isande kallt är det i Malmö idag, men frisk luft behöver man var dag. Det blev en promenad förbi Te och Kaffehuset och så fick en  mokabryggare av märket Bialetti följa med hem.. och en paket kaffe. Kan tipsa om butiken om du aldrig varit där för personalen är både trevlig och väldigt kunnig.

Denna kannan är för tre koppar, superspännande var det att se kaffet bubbla upp i kannan och jag kan lova det blev väldigt gott. Espresso är inte min favoritfavorit som det är, men tillsammans med mjölk däremot. Jag kanske ska säga att jag är absolut ingen expert på kaffe, men vi kan kalla det som är i koppen för en cappuccino :)

Jag kom ihåg vi hade en liknande mokabryggare när jag var yngre som jag tror var min farfars, men locket var delvis i plast som blev mindre rolig och tillslut hamnade den bland leksakerna. I alla fall är detta ett utmärkt alternativ till att köpa en riktig espressomaskin, den tar mindre plats, är betydligt billigare och det går snabbt och enkelt. Det rekommenderas att använda kaffe som är något mer finmalet än vanligt bryggkaffe, men bryggkaffe fungerar säker det med.

IMG_2936

Till kaffet delade vi på en croissant som var oemotståndligt god, huur god som helst. Croissanter är något jag verkligen aldrig kommer göra själv för smörmängden som ska till i degen skulle få mig att bli mindre hungrig om vi säger så..köper man färdiga kan man ju delvis blunda för det faktumet. Hursomhelst kan jag verkligen rekommendera en mokabryggare, som ett sista argument för ett köp så är den ju också snygg. Hoppas alla har en bra helg!

IMG_3473

Kommentera

