Veckans bloggar v. 8

Desktop1

Dags för veckans bloggar igen så här kommer tre bloggar som helt klart är värda ett besök. Först ut har vi  Saker jag bakar, en mysig blogg mde mumsiga recept. Själv såg jag ett recept på körsbärspannacotta som lät spännande.

Sen har vi Green kitchen stories, har du inte besökt bloggen så är det dags nu. Vegetariska helnyttiga recept och superfina bilder. Ibland kan det behövas lite annorlunda ingredienser, men oftast så funkar det ju också att improvisera. Bilderna får mig att vilja äta nyttigt för resten av mitt liv och det är nog ett ganska bra betyg baserat på att jag gillar skumtomtar och balelrinakex väldigt mycket :)

Sist, men absolu inte minst Vardag.nu. Ofta tycker jag man hör att de ska ätas och lagas fint till helgen, men vad är det som säger man inte kan äta gott mitt i veckan också. Laga och frys in! På vardag.nu hittar du basic husmanskost och enkla recept för veckan, dessutom veckomenyer.

Jag kan också tipsa om sidan Handverkarna.se där du som bloggare kan skicka in en länkar till inlägg. Sedan läggs de upp på sidan så att andra också kan hitta dem, ett väldigt bra tips om man vill inspirera eller bli inspirerad. Allt från stickat, till pysslat och lagat. Chokladpuddingen jag gjorde i förra veckan låg på förstasidan igår och det var lite extra roligt :)

6 thoughts on “Veckans bloggar v. 8

  1. sockervisp februari 21, 2013 / 10:46 f m

    Det är riktigt trevligt att du har börjat med veckans bloggar! Alltid kul tips! och bra att du hade med den handverkssidan, hade redan glömt den… Men den var kul att kolla in!
    /Emma

    • Alexandra Bengtsson februari 21, 2013 / 11:27 f m

      Aha, ja där får du skicka in nåt fint inlägg :) Tårtan med fåglarna på var verkligen superfin! Hur gick det förresten med det senaste jobbet?

      • sockervisp februari 21, 2013 / 5:57 e m

        Ja =)
        Tack så jättemycket, kanske ska skicka in den som en pysseltårta =)
        Jag har fått jobb! Börjar på måndag!! Ska bli jättekul! Är som receptionist, heltid i 4 månader!

      • Alexandra Bengtsson februari 21, 2013 / 9:01 e m

        Å stort grattis!! :) Vad roligt med jobbet!

      • sockervisp februari 21, 2013 / 9:48 e m

        Tack!!! Är verkligen superskönt =)

Kommentera

