En massa muffins – A lot of muffins

2012-07-14

Muffins är en återkommande favorit hos oss, fördelen är ju att man bara kan göra några stycken liksom lagom många. Här kommer några recept i repris, allt från lite nyttigare chokladmuffins (längst ner till vänster) nästan helt utan socker till lite mer lyxiga chokladcupcakes med whiskeysmak.

Vill du ha muffins snabbt kan jag rekommendera  snabba muffins med jordgubbar (längst ner till höger), blanda gärna i lite kokos för en intressantare smak eller byt ut jordgubbarna mot blåbär eller hallon. Muffins är ju något man kan smaksätta med det mesta, råkar det vara så att du har ananas och bananer hemma så varfär inte prova att göra ananas och bananmuffins (överst till höger).

Om du är mer för grönsaker så kanske du hellre vill testa kryddiga zucchinimuffins (mitten längst ner) något som också är lite kryddigt är de här muffinsen med hasselnötter i (överst till vänster).

7 thoughts on “En massa muffins – A lot of muffins

  1. sockervisp februari 20, 2013 / 12:36 e m

    Vilket trevligt kollage med massa muffins! Kul med ett hopplock på det sättet =)

    • Alexandra Bengtsson februari 20, 2013 / 12:43 e m

      Thanks :) Hittade jag hade så många recept på just muffins så blandade lite..

  2. Paula februari 20, 2013 / 4:00 e m

    Vad fint! Jag har tänkt göra muffins till en grej jag ska fika med mig till imorgon och nu är jag ännu mer peppad. Snabbmuffinsen låter bra och såg så goda ut!

    • Alexandra Bengtsson februari 20, 2013 / 4:03 e m

      Japp de va goda :) smakar allra bäst nybakade, men man kan ju mäta upp ingredienserna på kvällen och snabbt fixa på morgonen… Om man orkar ;)

  3. jenny i maine februari 20, 2013 / 10:17 e m

    Hej Alexandra! Jag såg att du börjat följa min blogg, kul! Vilken fin blogg du har!! Du verkar baka på en helt annan nivå än jag ;) Det här inlägget kommer jag återkomma till. Tänkte baka lite muffins imorgon nämligen. Du finns på min Bloglovin nu.

    • Alexandra Bengtsson februari 20, 2013 / 10:23 e m

      Tack :) Bakar för jag tycker det är roligt och skulle kunna hålla på dygnet runt.. Tyckte din blogg var så hemtrevlig och inspirerande, det ska bli roligt att läsa nya inlägg! Blev så himla sugen på semlor också när jag såg de som du gjort :)

      • jenny i maine februari 20, 2013 / 10:33 e m

        Vad roligt att höra :)

Kommentera

