Veckans bloggar

Så var det dags för Veckans bloggar för första gången. Egentligen så hade jag tänkt att ha Veckans blogg, men det är ju så svårt att välja. Så från och med nu så kommer det en gång i veckan en uppdatering med några läsvärda tips, så om du vill vara med t.ex. nästa vecka eller om du har någon favoritblogg som andra också bör läsa så skriv gärna en kommentar.

Desktop

Först har vi Flickan och kakorna, en Malmöbloggare som delar med sig av många fina cupcakes och trevliga recept. Jag gillar de rosa kakorna som idag låg som det översta inlägget och att cupcakesen ser sådär lagom pyntade ut ..det kan låta konstigt när jag skriver det så, men jag gillar när saker ser ätbara ut och de här bakverken ser väldigt goda ut.

Sen kan jag även rekommendera Homamade Stockholm. En blogg med jättefina bilder och inspirerande recept, jag skulle vilja prova ungefär alla av dem. Det finns även en blogg som heter Interior Stockholm som är väldigt lik, fast den handlar om inredning istället. Där kan man kika in ifall man vill veta om nya trender och intressanta inredningsköp.

That 70’s house är en blogg jag hittade häromdan, ingen blogg med många recept, men som däremot handlar om inredning och om renoveringen av ett hus utanför Boston. Flera fina bilder och katterna i familjen är såå söta.

5 thoughts on “Veckans bloggar

  1. Sandras Matkrypin februari 14, 2013 / 10:14 f m

    Alltid roligt med tips på nya bloggar :) ska genast spana in dessa!

  2. Heiduskaja februari 15, 2013 / 4:14 e m

    Hej! Jag skulle faktiskt vilja tipsa min egen blogg (usch, låter alltid så ego när jag kommenterar så..), som handlar mycket om att man ska våga vara den man är och jag försöker peppa folk som mår dåligt att de ska inte ta emot något skit! Och såklart hjälper jag även mina läsare genom mejlkontak och bloggen, man kan alltid ställa frågor till mig om problem man har t.ex om man blir utsatt för mobbning och jag hjälper gärna till och tipsar vad man ska göra i olika situationer etc. Min blogg är baserad på sådana saker, just också för att jag själv varit utsatt för grov fysisk och psykisk mobbning, misshandel etc i över ca 15 år så har också en del erfarenhet av den mörka sidan. Jag fyller bloggen även med mycket stil, fixartips, musik, om min vardag, tävlingar, min kennel och såklart min konst :)
    Skulle vara jättekul om du vill tipsa om min blogg, jag vill verkligen att folk ska sluta blunda när något dåligt händer!
    /Heiduskaja

    • Alexandra Bengtsson februari 15, 2013 / 4:31 e m

      Tack för tipset, och vilket bra initiativ du tagit! Musik, fixargrej och annat kan ju faktiskt också vara något som gör man kan koppla bort allt jobbigt för en stund. Nu ska jag kolla in bloggen en gång till :)
      Trevlig fredag!

Kommentera

