Hjärtig inspiration

hallonpaj

Som sagt innan så är det ju snart Alla hjärtans dag så här kommer lite inspiration som kanske kan falla dig i smaken. Det finns inte så många hjärtan i inlägget, men däremot lite rosa och rött.

Först små bakelser ifrån Let’s Dish. Jag tyckte de såg väldigt söta ut. Är det så att man väljer att äta nyttigare så kan jag tro man kan göra något liknande på mandel och kakao, och någon hallonfyllning på det.

choklad

Sen en hallontart. Jag har länge velat testa att göra såna här små minipajer, men vi försöker vara kostmedvetna och hålla onyttigheterna nere..men kanske till Alla hjärtans dag kanske. Receptet til just den här väldigt fina minipajen hittar du på angierivershow. Kan tänka mig man också kan göra en mandelbotten och fylla med t.ex. turkisk yoghurt, smaksätta med vanilj och toppa med bär om man vill ha det lite hälsosammare.Skärmklipp

Här ovanför hittar du en bild på rosa blondies ifrån Baked Perfection. Ett steg onyttigare, men säkert ack så goda. Kan tänka man nog kan köpa det rosa M&M godiset på te.x. The English shop som du kan hitta i Malmö vid Gustav Adolfs torg. Sen så behöver man ju heller inte göra det så komplicerat, eller hur? Kanske du har något recept som du gillar lite extra extra, då kanske det är just det som du vill bjuda någon du gillar på.

(Klicka på bilderna för att komma till recepten)

5 thoughts on “Hjärtig inspiration

  1. Cecilia Bergman februari 10, 2013 / 2:55 e m

    Vilka härliga hallonskapelser och så fin bloggen är! Ett tag sedan jag hann läsa bloggar … !

  2. söt&sur februari 11, 2013 / 9:07 e m

    Mums va gott, jag funderar just på vad jag ska hitta på till alla hjärtans dag. Nu har jag dock bakat semlor så det blir mycket gott nu….

    • Alexandra Bengtsson februari 11, 2013 / 9:10 e m

      Håller med, har haft en ”onyttig tid” det senaste ;) man får spara sig till sommaren och därefter då är det ju mest bara midsommar, sen inget, inget, inget tills det är Halloweeen ;)

Kommentera

