På Crepperiet

bild 2

Vid flera tillfällen har vi tänkt att gå till crepperiet i Malmö, det som ligger brevid Korvhuset inte så långt ifrån gågata (Södraförstadsgatan). Men det kanske blev den första och enda gången. Jag tog en galette med kycklig, purjolök, tomat och mozarella. De hade flera ekologiska drickor, jag tog apelsin/mango och Erik Cola.

Vi blev väldigt förvånade när ”pannkakorna” som både var laktos och glutenfria var så enormt stora och det smakade riktigt bra. Vad som hände när vi var där var också ganska komiskt. Det var nämligen förbjudet att prata i telefon på restaurangen och en man blev praktiskt taget utslängd för han pratade i telefon, inte var dag det händer. Mannen som lagagade maten och som äger stället är en pratglad Dansk kanske vi ska säga också. När vi väl ska betala går jag fram till disken och säger..

– Vi skulle betala

Inget häner

– Vi skulle vilja betala

– Du pratar så tyst att jag inte kan höra dig. Vill du betala? Vill du att jag ska bränna mannen där bortas mat? Nä, då får du vänta!

– Okej, men säg till när du är klar..

3 min senare

– Du har ju inte ätit upp! Var det inte gott?

– Jo men jag orkar inte mer..

– Vill du ha en doggybag?

– Nej tack..

– Du tjejen MED DEN LILLA MAGEN du kan komma och betala nu!

Ja så kan det ju gå när man inte äter upp och tur var väl kanske det för vi mådde inte så fint efteråt, men inte heller allt för dåligt hahaha! I allafall så var det något annorlunda, det finns ju ett crepperi vid Södervärn också så kanske vi testar det stället någon gång. I allafall ska vi testa restaurangen Shanghai som ligger på Östraförstadsgatan, det bara för att jag har en fördom angående restauranger som ligger på 2:a våning. Jag antar det låter lite galet men vi får se om jag ändrar uppfattning när vi väl varit där.

Hoppas ni har en bra helg! I Malmö är det nästan lite vårigt, fåglarna sjunger och igår var det soligt väder.

bild 3

5 thoughts on “På Crepperiet

  1. sockervisp januari 6, 2013 / 1:21 e m

    Haha! Det låter ju helt galet! Vad är det för fördom du har om restauranger på andra våningen?

    • Alexandra Bengtsson januari 6, 2013 / 1:24 e m

      Hahaha! Min fördom är att maten är dålig där.. frågan är om jag vågar jag berätta om hur jag resonerar? *skratt* Jag tror jag spar den till vi varit där :)

      • sockervisp januari 7, 2013 / 12:13 e m

        Ser fram emot att få höra :)

  2. Paula januari 7, 2013 / 4:12 e m

    Shit vilken galen kock! Har också tänkt att jag ska testa Creperiet men vet inte om jag vågar nu : ) Är inte de på väg att stänga? Har sett skyltar om det i fönstret…

    • Alexandra Bengtsson januari 7, 2013 / 4:38 e m

      Aha, att de kanske skulle stänga visste jag inte.. Om du går dit kan du ju hälsa ;D

Kommentera

