Julen kommer närmare..

bild 1 (5)

Den här veckan har sprungit iväg. Det var dessutom första veckan på nya jobbet som medlemskommunikatör på Unionen.Vi hade kurs alla dagar för att lära oss allt vi behöver veta och lite, men på måndag är det mer allvar då vi börjar jobba på riktigt. En av de bra sakerna med det här jobbet är att jag antagligen, äntligen, kommer bli bättre på svensk geografi eftersom vi kommer prata med medlemmar över hela Sverige. Geografiundervisningen vi hade i skolan var inte den allta bästa, men vi lärde oss i allafall om julen – som du kan se här nedanför. Jag hittade en gammal bok ifrån 2:a klass :)

Jag skulle göra pepparkaksdeg till pepparkakshus idag, men vi hade visst ingen bikarbonat så det får bli imorgon. Istället satsade jag på att rensa ut frysen och kylen när jag kom hem efter jobbet. Så det blev bananmuffins med hasselnötter av det som fanns i kylen (nötter, banan, matolja och mjölk) och frallor till frukosten imorn på surdegen som skulle matas. Det verkar bara som om degen jäser lite långsamt haha! så nu får den skynda sig lite så jag inte behöver vänta halva natten.

Imorn blir det lite julklappsköp och kanske vi tar ner julgranen från vinden. Ha en bra helg allihopa!

bild 3 (3)-001

Kommentera

