En giffel och en Alessio

Frans Suell och Jörgen Kocks gymnasium har en bageributik. Nu har butiken endast öppet mellan 8:30 och 15:30 eller något sånt, men nu är jag ledig och hade chansen att prova var de bakar där på skolan. Det som är en Alessio smakar lite som chokladbiskvi med nån chokladkräm emellan, godast av de två.

Nu är jag inte kritisk mot eleverna som bakar, utan kanske lite mer mot skolan. Jag undrar vad de får lära sig i skolan, nu kan jag ju inget om bageri eller om hur det fungerar. De sparar säkert pengar och det kan ju vara svårt att göra goda grejer av sånt som från början inte är varken gott eller av god kvalité. Men det som de bakar/lagar är väldigt mycket.. jag vet inte om jag ska säga halvfabrikat eller storbageri. I allafall det är väldigt bra priser, bulle och kaka för 12kr. När jag var i butiken var ett företag där och köpte tårtor för 750kr. Hoppas eleverna får lära sig en massa (även kritiskt tänkande) och har roligt, när man har roligt och vill lära sig så brukar de ju gå bra :)

Kommentera

