Med certifikatet i handen

Igår var sista gången på utbildningen till samtalsterapeut, det var jag och Helene som slutade och vi klarade oss båda två. Så varsitt diplom blev det. Utbildningen var två år och jag får säga vi faktiskt lärde oss en massa, vi hade roligt också! Till middagen fick vi anka, jag är livrädd för fåglar, allra helst svanar och om du frågar mig så är svanar och ankor väldigt lika. Antar jag gav kökspersonalen ett gott skratt:

– jag har hört det är anka till middag, stämmer det?

– ja

– skulle jag kunna få ett vegetariskt alternativ?

– har du ätit anka nångång?

– nä, men jag är rädd för fåglar!!!

Så ingen anka för mig, men det var en trevlig avslutning ändå (jag smakade en liten bit i allafall). Den här ankan har också fått mig att tänka på den här pumpan som jag skulle tillaga. Jag ska försöka, men är liiite osäker på om det verkligen kommer bli gott.. På söndag ska jag i allafall på brödkurs på Kungsörnens Bakakademi i Malmö. Jag hoppas det blir jätteroligt!

7 thoughts on “Med certifikatet i handen

  1. madtante november 16, 2012 / 5:20 e m

    Congratulations! I only like duck cooked ‘Thai’ style. Never had swan. They’re sort of considered prestigious pets here. Duck are for hunting/ killing/ eating. I never liked goose, either. Swans and geese are mean!

    • Alexandra Bengtsson november 16, 2012 / 5:53 e m

      Thanks. ..I agree, I don’t know if swan is even eatable? But at least I don’t like them alive ;) Their beaks are scary lol!

      • madtante november 16, 2012 / 10:52 e m

        I know that they’re edible cos I’ve read it in old books (people don’t often eat raccoon anymore but I did once as a kid!).

  2. Ironyonhighheels november 17, 2012 / 1:26 e m

    LOL i hvert fall har du self-ironi. Gratulerer med sucessful avslutet utdanning!

  3. Mehrako november 19, 2012 / 12:11 f m

    Stort grattis!

Kommentera

