Födelsedagsbakelser

Idag bakades det princessbakelser, inte vilka som helst, utan mini-bakelser. Lite krångligt, men förhoppningsvis gott! Det är en avlång sockerkaka som jag delade i fyra bitar och sen i tre lager. Hallon och hallonsylt + vaniljkräm emellan och marsipan och grädde på. Jag köpte ett marsipanlock somredan var färdigkavlat och kavlade det till storleken av ett bakplåtspapper. Sen var det bara att skära i små bakelser, de är ca 5 cm breda kan jag tro :)

Jag fick en våg och en brödtermometer av Erik och ett hemmasytt förkläde av min mamma. Bilder kommer senare och nya brödrecept med :)

Receptet till kakanhittar du här och bilder på hur den delades här nedanför.

11 thoughts on “Födelsedagsbakelser

  1. sockervisp november 10, 2012 / 3:50 e m

    Jättefina små bakverk!! Så kul att du kom förbi idag! Jag var helt fokuserad på att få upp cupcaksen så jag tänkte inte på att du och din kille hade kunnat få några fastän jag inte hunnit ställa upp dem… Det var så stressigt just då i butiken. Det var kul att träffa dig i alla fall =) / Emma

    • Alexandra Bengtsson november 10, 2012 / 3:58 e m

      Ingen fara, vi var lite stressade för vi skulle hämta en ny tv :) Hoppas det var många som kom in och tittade :)
      /Alexandra

  2. cirkussolfors november 12, 2012 / 12:03 e m

    Hej!
    Du har en BLOG award för din härliga blogg att hämta på min blogg!
    Kram från Frankrike

Kommentera

