Snyggkaffe på Djäkne Kaffebar

Jag hade gått förbi flera gånger, men aldrig gått in. Men igår testade jag Djäkne Kaffebar’s kaffe, supergott var det och här kommer en liten recension.

Första intrycket jag fick var en snygg enkel inredning. Jag ställde mig till det som jag trodde var  kön till disken.. Men så var det inte, killen brevid mig säger ”Det är ingen kö här” jag svarar dumt ”Nähä haha! jag trodde det var VIP-kö” de hade med sig egna muggar. Men i allafall, jag köpte en cappuccino (30kr) som var i minsta laget, men ändå lagom stor. Priserna är höga, men antar att man får vad man betalar för. Bra utbud av mackor och fräscha bullar och muffins, de har även ”dropp-kaffe” som vi ju kokade hemma i sådär 1 år tills vi köpte kaffebryggare.. :)

Betyget blir i alla fall 9/10 för ibland är det bara skönt att slippa allt inredningskrafs och feljkstolar i gustaviansk stil som många caféer har, så plus för snygga stolar och för en väldigt genuin känsla och för trevliga människor. Det andas entreprenörskap! De har även en Facebooksida som du kan gilla här.

4 thoughts on “Snyggkaffe på Djäkne Kaffebar

  1. cirkussolfors oktober 24, 2012 / 1:23 e m

    Där handlade jag ofta kaffe, eftersom mitt jobb i Malmö låg på Baltzarsgatan. Coolt avskalat ställe, I like :-)

    • Alexandra Bengtsson oktober 24, 2012 / 2:12 e m

      Aha, jag har faktiskt ingen aning om hur länge stället funnits, vet du?

  2. sockervisp oktober 24, 2012 / 5:59 e m

    Haha, så underligt! Jag och killen tänkte gå dit och testa det i förregår men vi var för mätta efter lunchen så det blev inget… Men då är det ju definitivt ett ställe att besöka :)

    • Alexandra Bengtsson oktober 24, 2012 / 6:54 e m

      Oj då! Du får testa nu i slutet i veckan eller i helgen :) Har du något annat tips på bra kaffeställe i Malmö så skriv gärna en kommentar. Har gått förbi Vendel bageri (Organic Bakery) (de verkar ju ha nåt kaffe där också) mittemot Hemmakväll flera gånger, men aldrig köpt något där..

Kommentera

