Å nej, surdegen!

Ska jag berätta vad som hände med surdegen. Jag lät den stå tills dag 4, på morgonen innan jag gick till jobbet var den så fin och fluffig. Låt den stå tills vid 15-tiden i eftermiddag tänkte jag. När jag kommer hem efter jobbet och ska ta en titt ser jag en superfluffig mögelbit på ena sidan av skålen. Oh nooo! De ohyggligt elaka små mögelsporerna brukar ju finnas överallt om man ser några av dem, så det blev till att hälla ut och börja om. Imorgon ska surdeg nr. 2 vara klar och den blir nog till och med bättre än den första.. om nu surdegar kan vara olika bra. To be continued tomorrow :)

2 thoughts on “Å nej, surdegen!

    • Alexandra Bengtsson oktober 13, 2012 / 1:43 e m

      Hej! Klart jag lägger till dig :)
      /Alexandra

Kommentera

