Banana pancakes :)

Vet du, har du en banan över så måste du inte göra banankaka eller muffins på den (om den nu blivit lite tråkig och lite för mogen för att äta som den är..), det går precis lika bra att göra pancakes. Här får du ett recept som är lätt att lyckas med..

  • 2,5 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 msk socker
  • 1/2 tsk kanel
  • 2,5 dl yoghurt (vanilj eller naturell)
  • 1 mosad banan
  • 1 ägg

Blanda banan, yoghurt och ägg i en skål, sikta sedan i mjöl, bakpulver och kanel. Rör tills allt precis är blandat med en ballongvisp eller med en sked. Smeten blir ganska tjock. Klicka och bred ut smeten i stekpannan, använd smör/margarin att steka i.

5 thoughts on “Banana pancakes :)

  1. sockervisp oktober 13, 2012 / 4:30 e m

    Ser riktigt gott ut! Har aldrig gjort med banan i mina så det får jag testa med bananerna som ligger och mognar :) Jag har slängt ner kokt ris i mina några gånger och det blir störtgott. Gillar ditt ”theme” :)

    • Alexandra Bengtsson oktober 13, 2012 / 6:04 e m

      Thanks a lot! ..nu måste jag kolla in din blogg :) Ris har jag aldrig testat, men låter ju som en riktigt bra idé. Det blir ju oftast att man slänger resterna..

  2. sockervisp oktober 13, 2012 / 4:32 e m

    Ps, såg blogglistan vid sidan, du får gärna lägga till mig där också, försöker komma in i bloggsvängen… :)

    • Alexandra Bengtsson oktober 13, 2012 / 6:05 e m

      Såklart, lägger till dig :)

Kommentera

