Ryska kex och en svensk ubåt

Förkylningen har börjat försvinna och tur det för det är skönt att vara ute i det fina höstvädret. Ubåten Halland ligger i Malmö hamn (vid Sigmahuset) och jag vet ju någon som var tvungen att åka dit och kolla, och gå ner i ubåten dessutom. Synd att Erik jobbade för det hade varit roligare att inte gå ensam. Om någon undrar hur det var så fick man först balansera på 25 cm ubåt för att komma till stegen som ledde neråt. Jag brukar inte känna mig så stor, men om vi säger så det var litet där nere och stegen var minimal och lång. Roligt var det i alla fall. Det var samma ubåt som Anne Lundberg var på i förra avsnittet av Kasta Loss. Men nog om det :)

Efter lunch gick jag till den nya ryska butiken på Östra förstadsgatan i Malmö. De har lite av varje där, som t.ex. torkad fisk, men jag köpte kex istället. Jag kan inte ett ord ryska så gick på den engelska texten på paketen, eller kanske snarare på bilden på paketen haha! Kon var ju söt och kexen fanns i tre smaker – de här skulle tydligen smaka mjölk. Hur mjölk nu smakar i kexform vet jag inte, men det gick i alla fall att äta. Intressant butik i alla fall såom du gåtförbi så passa på att gå in också :)

8 thoughts on “Ryska kex och en svensk ubåt

  1. madtante september 13, 2012 / 4:38 e m

    Ah, you’re always posting food I can’t eat. ::cries::

  2. Ironyonhighheels september 15, 2012 / 1:11 e m

    Russisk? Dette ser veldig tysk ut for meg :-D Vel forpakningen ikke selveste kjeks.

    • Alexandra Bengtsson september 15, 2012 / 1:28 e m

      De fanns två olika utsidor på paketet, men prislappen satt på den ”ryska” sidan. Jag valde den fina sidan att fota ;) Men de kanske är gjorda i Tyskland, nu måste jag titta efter :)

  3. Jonas september 16, 2012 / 4:36 e m

    Vilken underbar blogg du har, man blir sjukt sugen på att fika..eller baka en kaka.. Och den där ubåten, jag passade på att ta mig igenom den med. Det är trångt och köket är minimalt, filmteamet i ”Nya Landgång” fick det faktiskt att se större ut..

    • Alexandra Bengtsson september 16, 2012 / 4:38 e m

      Ah, när jag var där fick man inte se köket. Det var verkligen trångt att gå ner för stegen :)

      • Jonas september 16, 2012 / 4:43 e m

        Man fick inte gå in, men det var precis där man kom ner, så man kunde sträcka sig lite för att se. Ja, det var rätt många kostymmän med magstorlek större som skrattade och kommenterade stegen ner när jag var där.

      • Alexandra Bengtsson september 16, 2012 / 4:55 e m

        Aha, japp de var ju en hel del män med lite stor mage där haha!

Kommentera

