Vad blir det till kvällsfrukost?

Det blir jordgubbsyoghurt! Men lite nyttigare, lite lyxigare och lite godare än vanligt. Vill du ha en mindre söt yoghurt än den som finns i affären så pröva att mixa frysta alt. färska jordgubbar med vaniljyoghurt (jag tog mild vaniljyoghurt från Alrla). Här är det bara vaniljyoghurt i ”botten” och lite med ”jordgubb” ringlat över. Lägg på några skivade jordgubbar och toppa med lite frö och/eller müsli.

Något annat som också är lyxigt är de jumbostora rosorna jag fick av Erik igår..

4 thoughts on “Vad blir det till kvällsfrukost?

  1. ewa28 september 4, 2012 / 6:24 e m

    Kvällsfrukost – vilket underbart ord :) det får jag nog ta och låna. Jag brukar också blanda yoghurtar. Har du provat att göra egen citronyoghurt? Gott!

    • Alexandra Bengtsson september 4, 2012 / 6:25 e m

      Nä aldrig provat citronyoghurt, hur gör du det? Vad spännande det låter!

      • ewa28 september 4, 2012 / 6:29 e m

        Jag tog receptet ur en frukostbok av Paulun tror jag, som jag tyvärr inte har kvar. Inte svårt dock. Man skulle låta det dra över natten.

      • Alexandra Bengtsson september 4, 2012 / 6:59 e m

        Aha, men då går det nog att googla fram, tack för tipset!

Kommentera

