Brödig inspiration

Dags för något nyttigare igen, så här kommer några intressanta brödrecept jag hittat under veckan. Kanske har du ett väldans bra brödrecept på lut? Skriv då gärna en kommentar. Själv tänker jag prova göra en snabb surdeg för att se hur det går. Jag har provat att göra ”riktig” surdeg förut, men det har alltid slutat med att jag slängt den för den sett lite tråkig ut där i kylen. Men nu får vi se om man kan få något liknande resultat av en snabb surdeg :)

Här kommer i alla fall länkarna, klickar du på bilderna som är lånade och länkade så kommer du till sidan med receptet. Superfina bloggar så ta gärna en titt!

Kastrullbröd från Gröna Skafferiet. Provade ett recept ifrån Martha Stewart show (flera gånger) med bra resultat, men detta verkar snäppet bättre!

Fröbullar från Dietist Annica Långvall. De här bullarna/frallorna ser himla fina ut, inte ofta jag har russin i bröd, med nu vill jag prova.

Mortotsbröd ifrån Bakverket. Det här låter spännande, just nu har vi mycket morötter i kylen så varför inte göra bröd istället för morotskaka? :)

Kommentera

