Fikatips – Café Grannen

Idag fikade vi på Café Grannen vid Värnhem i Malmö. Solen sken och vi kunde sitta ute. Jag tog muffins och Erik kladdkaka med grädde. Kaffet var väldigt gott och fikat lika så. Tyvärr var inte muffinsen hemgjorda, kanske kladdkakan (som var lagom kladdig) var det? I allafall blir det ett bra betyg, 7/10. Bra priser och personlig touch, dessutom bra utbud med lite av varje, stort plus för att det även finns biscotti om man inte vill ha en hel pajbit.

Gatan är lugn och det är faktiskt ganska skönt att fika på något ställe där det inte är alltför mycket bilar utanför fönstret. Öppettiderna verkar vara 10-18 måndag-torsdag och 10-15:30 fredag-söndag. Fler recensioner på Café Grannen från Cafékartan hittar du här..

PS. Den nedersta bilden är tagen några dagar tidigare.

5 thoughts on “Fikatips – Café Grannen

  1. Parre augusti 12, 2012 / 12:19 e m

    Min kompis bor här i närheten, så när jag åker ner och hälsar på så går jag hit och kör en brunch. Dock var det ett år sedan, då de verkar ha bytt namn. :0

    • Alexandra Bengtsson augusti 12, 2012 / 1:27 e m

      Aha, hade jag ingen aning om att de bytt namn.. Såg de hade brunch idag och antog den var helt okej :)

      • Parre augusti 12, 2012 / 3:38 e m

        Mmm det var lite hemma-frulle brunch tidigare.

  2. Cecilia Bergman augusti 12, 2012 / 4:05 e m

    Mm, ser mysigt ut. Det fiket har jag helt missat, tack för tipset :0)

Kommentera

