Koffeinfritt kaffe, en höjdare, faktiskt

Idag är det ledig dag för min del, tid för en riktigt god kopp kaffe i solen. Nu råkade solen inte skina så värst mycket och av någon anledning så har jag blivit etxtra känslig mot koffein som finns i kaffe, men man ska se lösningar och inte problem eller hur? Koffeinfrit kaffe. Jag gick ut för att gå till närmsta café där de kunde tänkas ha koffeinfritt kaffe, tog på mig shorts fast det var kallt ute för jag hoppades att solen kanske skulle titta fram. På vägen råkade jag få fågelskit på skon, dumma fåglar, och det råkade komma på foten också. Typiskt, men det gäller att se lösningar, så jag gick in på toaletten vid Hemköp och tvättade bort eländet. Borta! Sen blev det en kopp koffeinfritt kaffe (från Wayne’s), som har ryktet att vara så tråkigt, men det var faktiskt gott och dessutom behövde jag inte känna mig überstressad efteråt. Det blir till att köpa hem, koffeinfritt kaffe, en doldis som förtjänar lite plats i köksskåpet.

Dessutom blev det pannkakor till lunch, inte så värst nyttigt, men ”ja ja” det var väääldigt gott. Senaste numret av Baka är verkligen intressant, jag har inte prvat några av recepten än, men det blir snart :)

2 thoughts on “Koffeinfritt kaffe, en höjdare, faktiskt

  1. Cecilia Bergman juli 9, 2012 / 4:32 e m

    Har aldrig provat den varianten, men det är ju bra att det finns för dem som inte klarar av koffeinet.

    • Alexandra Bengtsson juli 9, 2012 / 5:05 e m

      Precis, kollade i hyllan i affären och det finns tydligen att köpa hem som vanligt kaffe också :)

Kommentera

